HVAD ER EN SKOLEKREDS?

Skolekredsen er de mennesker, der står bag skolen. Ifølge loven skal alle frie skoler have en skolekreds bag sig.
Skolekredsen vælger bestyrelsen og sikrer skolens folkelige forankring. Du kan også være med.

SKOLEKREDSEN BAG HOPTRUP EFTERSKOLE

Gør en kæmpe forskel for en masse unge mennesker, som står ved afslutningen af deres grundskoleforløb.
Medlemmer af skolekredsen bliver hvert år inviteret til Hoptrup Efterskoles generalforsamling. Generalforsamlingen vedligeholder og vedtager værdigrundlag og vedtægter for efterskolen. Generalforsamlingen vælger også medlemmer til efterskolens bestyrelse.

HVAD KRÆVER DET AF MIG?

Som medlem af skolekredsen tilkendegiver du, at du støtter op omkring Hoptrup Efterskole. Det koster 75 kr. om året at være medlem. Du er ikke forpligtet på skolens daglige drift på nogen måde. Den sørger bestyrelsen og forstanderen for, kører som den skal. Men hvis du har lyst, kan du få indflydelse og være med til at vælge skolens bestyrelse.
Som medlem af skolekredsen bliver du desuden inviteret til en række arrangementer på skolen og vil desuden modtage koncerttilbud og nyhedsmail - på den måde er du tæt på skolens virke.

HVORDAN BLIVER JEG MEDLEM?

Kontakt skolens administration på telefon 7457 10 14, så sørger de for indmeldelse eller mere information.
Et medlemskab af skolekredsen er personligt.