Hoptrup Efterskole emmer altid af dans, teater, musical og musik. Men det der med "skole" i vores navn er ikke for sjov.
Vi giver den gas med de boglige fag, og undervisningen foregår på et højt niveau, der passer til dig. Vi har i de senere år haft rigtig god erfaring med at niveaudele undervisningen i nogle af fagene. På den måde kan vi nemlig hjælpe dig med at blive bedre lige præcis dér, hvor du er - så du kan komme styrket videre med dit liv og din uddannelse.

For 9. klasse er følgende fag obligatoriske:
Dansk, matematik, engelsk, tysk, samfundsfag, historie, kristendom, fysik/kemi, biologi, geografi og idræt.

For 10. klasse er følgende fag obligatoriske:
Dansk, matematik, engelsk og debat om aktuelle samfundsfaglige forhold. Derudover kan du vælge mellem fysik/kemi eller tysk.

Men de boglige fag dukker i det hele taget op uden for klasselokalet mange gange i løbet af dit år i Hoptrup. Det kan være i forbindelse med musicalen, med vores studietur eller et af de mange andre projekter, vi har gang i. Så du kan slet ikke undgå at blive klogere på en sjov måde.

Og så er forskellige former for motion jo en væsentlig del af din hverdag som elev på Hoptrup Efterskole. Det er rigtig vigtigt for, at du kan holde hjernen kørende hele dagen. Derfor starter vi dagen med forskellige idræts- og motionstilbud, alt fra styrketræningshold som "Balder af stål", Qi Gong og til en gang fodbold. Du vælger selv - flere gange i løbet af året.