Tysk Engelsk FacebookFlickrYoutube Instagram

Danmarks mest funky musiklinje

Vil du udvikle dig musikalsk - sådan virkelig? Og er du ikke bange for musikteori og hørelære - så skal du overveje musiklinjen på Hoptrup Efterskole. Vi lover, at du bliver dygtigere - og får store oplevelser.

Musiklinjen på Hoptrup Efterskole er én af de mest ambitiøse, du møder i efterskole-verdenen. Det kan være, du gerne vil optages på MGK eller en anden musikuddannelse. Eller måske vil du bare gerne blive dygtigere og få nogle fede oplevelser sammen med andre.. Lige meget hvad, så har vi den rigtige undervisning til dig.

På musiklinjen bliver du udfordret på præcis det niveau du har lyst til. Vi arbejder med band-undervisning som udgangspunkt, og vi kan garantere at du kommer til at spille mange fede koncerter. Hver koncert og hvert projekt skal løfte sig op på et højere niveau – hver gang. Men vi glemmer ikke at holde fast i lysten og glæden ved at spille musik sammen og ved at være kreative og eksperimenterende!

Vi råder over tre musiklokaler, som er spækket med gear og en saxofonsamling, og er du til den lydtekniske side, har vi et komplet mac-baseret Pro Tools-studie og vores eget pladeselskab, HE Records.

Når vi optræder gør vi altid med professionelt setup i forhold til lyd og lys.

Vi har undervisning fire dage om ugen - hvis du er klar, kan du bare komme an :-)

Vi er ved at lave en liste over alt det udstyr, der er i vores tre øvelokaler. Du kan snart se billeder og tjekke, hvilket grej vi råder over - men vi har meget udstyr, så der går lige lidt tid endnu.

Beskrivelsen er på vej...

Det er fedt at kunne indspille sin egen musik. Professionelle bruger ProTools i studiet - det gør vi selvfølgelig også.

Er det den lydtekniske side, der har din interesse, er det måske dig, der sidder i en af de polstrede producerstole efter blot et par måneder på Hoptrup Efterskole.

For i forbindelse med musiklokalerne råder Hoptrup Efterskole over et komplet Mac-baseret Pro Tools studie. Her kan du indspille, redigere, mixe og færdigproducere din musik til CD. Pro Tools er standardsystemet i alle moderne studier verden over, så du kan påbegynde dit projekt i Hoptrup og færdiggøre det i Los Angeles, når du flytter dertil.

I studiet finder du alt, hvad der skal bruges for at få et professionelt resultat. Du kan få et indblik i lydteknikkens verden, da vi selvfølgelig tilbyder kurser i lydteknik. Her arbejder vi med såvel live-lyd som studieproduktion.

Hoptrup Efterskole oprettede i 2007 sit eget pladeselskab, HE-Records, som foruden at stå bag vore egne produktioner også klarer opgaver udenfor huset.

Musikere og sangere har et unikt sprog, der skaber fælles forståelse og samhørighed - det hedder musikteori, og musikteori er en naturlig del af undervisningen i musik hos os på Hoptrup Efterskole. Både nodelære, hørelære og elementær rytmisk træning er med til at udvide dit kendskab til, hvilke elementer musikken er opbygget af.

Her vil du blandt andet kunne arbejde seriøst med forberedelsen til en MGK-optagelsesprøve, og du vil i løbet af året kunne prøve kræfter med at komponere og arrangere din egen musik.